søndag den 11. september 2011

Solbærblads drik - resultatet!

Som lovet, så kommer opskriften på solbærbladsdrikken her...

Til ca. 1 liter solbærblads drik skal der bruges
  • 2 dl. solbærblade - hårdt pakkede - anvend gerne de mindste blade
  • 2 økologiske citroner
  • 2 dl. sukker - jeg brugte sukker, der havde et strejf af vanille
  • 1 l. vand
Bladene skylles rigtig godt. Citronerne skæres i skiver. Herefter kommes begge dele i en ren krukke - evt. i lag!
Kog vand og sukker til al sukkeret er opløst. Hæld den varme sukkerlage i krukken, sæt låg på og lad den stå i mindst 3 timer.


Min solbærbladsdrik lod jeg stå i 1 døgn. Herefter siede jeg solbærblade og citroner fra, og hældte drikken på en rengjort flaske.

Voila! 

Drikken smager skønt med masser af isterninger i, og man kan fortynde den med vand - eller ikke.

En del af min solbærblads drik skulle bruges som en lille gave



I en fin hjemmelavet gavepose








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...