tirsdag den 28. februar 2012

Babytæppe til en lille prinsesse

Siden august har jeg arbejdet på et hemmeligt projekt, nemlig et babytæppe. Tæppet er til min lille niece, der langt om længe kom til verden i lørdags.

Jeg har strikket det "royale" babytæppe. Det har godt nok ikke noget royalt i sig, da det stammer fra Shetlandsøerne, hvor det har været anvendt som dåbssvøb i mange, mange år. Kært barn har mange navne, hvilket ikke er en undtagelse for babytæppet, der også kaldes det hele kongerige.

Tæppet blev færdigt for et par uger siden - det er strikket i etaper, for det er et ret stort arbejde at give sig i kast med.

Opskriften har jeg fundet i Familie Journalen.

Som det er så typisk for mig, så fik jeg taget billeder, men jeg kan ikke finde dem!! Øv. Men tæppet er strikket i råhvid, 100 % baby merino uld, superwash.

Billedet her viser tæppet, og det jeg strikkede er helt mangen til

Billedet er fundet her

Jeg håber den lille pige bliver glad for tæppet - det skal helt sikkert nok holde hende varm.

3 kommentarer:

  1. Åhh det er simpelthen bare så smukt det tæppe. Når jeg engang får børn står det altså også ret højt på ønskelisten.

    Flot arbejde!!

    KH

    SvarSlet
  2. Wauw - sikke et arbejde. Super flot.

    SvarSlet
  3. Tak for det :) Det er også en tilfredsstillelse at blive færdig med tæppet - for det er et stort arbejde, der ofte er blevet bandet af undervejs...

    Karen

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...